24 Ekim 2015 Cumartesi

Reklam Yatırımlarınızın Geri Dönüşümünü Hesaplamadaki En Basit Yol

   Her gün yüzlerce, hatta binlerce kampanya görüyoruz. Bu kampanyalarda yapılan işlemlerin tamamı maliyet ve bütçeye, yani şirket gelişimine ve yönetimine yansıyor. Doğal olarak bu çalışmaların sonuçlarını en kısa sürede görmek istiyorsunuz.

   Arama, tıklanma, beğenme, izlenme sayısı hatta yorumlar gibi verileri sanılanın aksine şirket yöneticileri veya sahiplerinin değil, pazarlama profesyonellerinin merak ettiği ve karşılaştırdığı şeylerdir. En nihayetinde şirket sahiplerininde merak ettiği tek şey kazançtır.

Bu çalışmaların sonucunda neler kazanılabilir ? 


Çalışmaların karşılığında beklenen gelir sağlamasıdır. Yöneticiler doğal olarak yatırım yaptıkları iş sonrası, yaptıkları yatırımdan daha fazla gelir elde etmeyi ve kâra geçebilmeyi beklerler. Yani herhangi bir projenin başlangıç aşamasında belirlenmiş olması gereken bir sonuç olmalıdır. Bunlar ;

–  Gelirin yatırımdan gözle görünür şekilde daha fazla olması,
–  Marka bilinirliğini artırmak,
–  Yeni kitlelere hitap edebilmeye başlayabilmek

   Yaptığınız işe göre bu ve benzeri bir çok sonuç hedeflenebilir. Bu tercihlere göre hedef kitleyi belirleyip sonuca doğru yola çıkabilirsiniz. İşin en güzel yeri ve aşaması bu çalışmaların bize ne kazandırdığı ve ne kattığı dır. "Verdiğim reklam bugün içerisinde 600 tıklama aldı" demek bir sonuç ama malesef net bir kazanç değildir. Sizin burada söylemeniz gereken "Verdiğim reklam bugün 600 tıklama aldı ve satışlarım % 20 oranında arttı" olmalıdır.

   Elbette ki bunları söyleyebilmemiz için daha önceki dönemlere ait elinizde veriler bulunması gerekir. Eğer elinizde daha önceki dönemlere ait bir veri yoksa hemen oluşturmaya başlayıp kazanımlarınızı en kısa vadede karşılaştırmayı deneyin.

    Sonuç olarak reklam yatırımının geri dönüşümünü hesaplamanın en kolay yolu ;

– İşinize ilişkin geçmiş verileri en iyi şekilde toplayıp derlemek. Eğer elinizde herhangi bir veri yoksa en kısa zamanda oluşturup planlayın. Bu şekilde ne kadar satış olduğunu, kaç takipçiniz olduğunu veya sosyal medya paylaşımlarının satışa dönüp dönmediğini kolayca karşılaştırabilir ve öğrenebilirsiniz.

– Hangi reklam çeşidine ne kadar bütçe ayırdığınız da önemlidir. Yine aynı şekilde eski verileriniz ve reklam çalışmalarınızdan sonra elde ettiğiniz verileri karşılaştırarak hangi reklam çeşidine daha fazla önem vermeniz gerektiğini görebilirsiniz. Bunun için reklamınızın ilk 1 haftasını nefes alma süreci olarak kullanabilir, en iyi sonuçlara varabilmek için kampanyanızın gidişatını gözleyebilirsiniz.


Tüm Soru ve İstekleriniz için :  www.interaktifmedyaajansi.com

"İnterAktif Medya Ajansı, Etkileşim Yaratır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder