6 Ekim 2015 Salı

İyi Bir Reklam Metni Nasıl Olmalı?


        Başarılı bir reklam metni için öncelikle;

  • Firma ve ürününüzü farklı kılan özellikler vurgulanmalı,
  • Fiyat içermeli,
  • Hedef kitleyi harekete geçirici mesajı olmalı,
  • Firma veya ürününüzle ilgili anahtar kelimelerden en az birini içermeli.

      Eğer bir metin tüm bu unsurları içerirse, reklamlarınızın tıklama oranları artış gösterir. Bu sayede Adwords    kampanyanızın kalite ve başarı performansı artmış olur.

   Bir diğer önemli etken ise başlıktır, çünkü hedef kitleyi ilk yakalayan unsurdur. Kullanıcıyı hedefe yönlendirdiğimiz hizmetle paralel bir başlık kullanılmalıdır. İyi bir başlık, reklam maliyetlerinizi düşürmekle kalmaz, geri dönüşümlerinizi de yüksek ölçüde artırmış olur. Bunu da başlıkta en az bir anahtar kelime geçirerek sağlayabiliriz.

    Peki reklam metni yazarken nelere dikkat edilmeli?

    İlk olarak, yazılan metindeki kelimelerin baş harflerinin büyük olduğuna dikkat edilmeli. "Uzman Kadro, Yabancı Dil Ayrıcalığı İle Ek Kontenjan Fırsatı" gibi. Fakat bunun yanısıra, "ki, ve" gibi bağlaçların baş harfleri küçük olmalıdır. Görünen URL, yeterli bilgiyi sağlayabilmek adına 35 karakteri geçmemeli. Açıklama metinlerinde ise Google'ın metin yazarına tanıdığı 35 karakterlik 2 sütunda, 35 karakteri geçme gibi bir imkan bulunmamaktadır. Diğer dikkat edilmesi gereken püf noktaları şunlardır;

  •    Merak uyandıran sorular sorun; "Ucuz Koşu Ayakkabısı mı Arıyorsunuz?" gibi cümleler kullanın.
  • Emir cümlesi kullanın; "Hemen Bizi Arayın!" veya "Bizi Tercih Edin." gibi.
  • Kullanıcılarla daha fazla bilgi için iletişim kurabileceklerini belirtin; "Teklif Alın" veya "Bilgi İçin Bizi Arayın."
  • Hizmetinizle ilgili bir hikaye olsun; Örneğin, "En Özel Düğün Detayları Burada" gibi bir metin girdiğinizde, müşterinizin özel günlerine önem verdiğinizi vurgulamış olursunuz.

  • Şaşırtıcı kelimeler kullanın; Örneğin, "Koşu Ayakkabısında Şok İndirim!" "Ücretsiz Kargo Fırsatı!" gibi vurgulu kelimeler, müşterinizde merak uyandırır.
  • Kullanıcılara şirketinizle alakalı güven duygusu aşılayın; Eğer reklamveren eğitim sektöründe ise, MEB onaylı olduğunu vurgulayın. Yada verdiğiniz hizmetle alakalı bir sertifikanız var ise bunu metinde belirtin. Bu sayede, daha uzman bir firma veya alanında bilgili olduğunuzu vurgulamış olursunuz.
  • Fiyat ve promosyon bilgisi verin; Özellikle satış odaklı bir siteniz varsa "%25 İndirim!", "Bir Alana Bir Hediye!" gibi bilgiler verin. Fiyat avantajı her zaman kullanıcının ilgisini çeker, hatta siteye giriş yapmaları ve dönüşüm sağlamalarını hızlandırır
  • Başlıkta "Alın!" fiilini kullanmayın; Metinde "Alın!" kelimesinden ziyade, verdiğiniz hizmetle ilgili daha teşvik edici, direkt satış amacını değil daha ihtiyaca göre ürünle bir araya getirme odaklı olduğunuzu belli eden bir kelime kullanın. Örneğin protein tozu ürününü satıyorsanız ve markanız "Beta Protein Tozu " ise, başlıkta "Güçlü Beta Protein Tozu" ifadesini kullanın. Bu sayede etkinin daha da arttığını görmüş olacaksınız.
  • Zaman belirtin; Birçok kullanıcı almak istediği hizmete hemen ulaşmak ister. Bu yüzden metinlerde "Şimdi, Hemen" gibi kullanıcıyı teşvik edici kelimeler kullanmanız, sizin yararınıza olur.
  • Firmanızla ilgili başarı sunun; Firmanızın bir başarı hikayesi varsa bunu mutlaka metinde belirtin. Örneğin "Türkiye Goodyear Ana Bayisi" gibi sizi alanınızda diğer rakiplerinizden daha ileri taşıyan, daha güçlü olduğunuzu belirten kilit kelimeler kullanın.
Hedef URL Önemi
   
Reklamlarda açılış sayfası çok önemlidir. Müşterinizin yönlendiği sayfa eğer almak istedikleri hizmet ile alakasız bir link ise, kullanıcı ilgilendiği hizmeti aramak yerine, siteden çıkış yapabilir. Bu yüzden müşteri eğer Nike Spor  Ayakkabı almak istiyorsa, hedef URL o sitenin Nike Spor Ayakkabı sayfasına yönlendirilmelidir.

Site Uzantısı Ekleyin

Site uzantıları sayesinde müşteriniz, sizinle alakalı başka bilgilere de erişmiş olur. Mayo dışında başka hizmetlerinizden de bahsetmeniz, müşterinin sitede daha fazla ürün varlığının farkına varması, merak etmesi ve böylece sitede daha fazla zaman geçirmesine olanak tanır.

Yer Uzantısı Ekleyin

Yer uzantıları ekleyerek yakın lokasyonlardaki hedef kitlenize çok daha kolay ulaşabilirsiniz.



Soru ve İstekleriniz için : www.interaktifmedyaajansi.com

‘İşletmenizin kapılarını açmak, kendinize yeni pazarlar yaratmak için gelin AdWords’ü en etkin şekilde birlikte yönetelim. İşletmeniz uzmanların elinde olsun.’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder