7 Ekim 2015 Çarşamba

Google Adwords Nedir?

Google AdWords, en basit anlatımıyla Google’a ait olan ve kullanıcıları web sitenize çekmeye yardımcı olabilecek çevrimiçi reklamcılık platformudur. AdWords, her gün Google’da gerçekleştirilen milyonlarca aramadan faydalanmanıza olanak sağlar.İşletmeniz için reklamlar oluşturur ve reklamlarınızın Google’da alakalı arama sonuçlarının yukarısında yada yanında ne zaman görüleceğini seçersiniz.

Konsepti basittir; ürünlerinizle yada hizmetlerinizle alakalı kelimeleri girersiniz ve ardından kullanıcılar söz konusu kelimeler yada alakalı kelimelerle arama yaptıklarında reklamlarınızı Google’da gösterir. Google’da arama yaptığınızda milyonlarca sonuca ulaşırsınız, ancak tüm işletmeler en üst konumlarda listelenemez. AdWords web sitenizi en üst konumlarda olmasa bile işletmenize görünürlük sağlar ve işletmenizi Google’da birçok potansiyel müşterinin görmesini sağlayabilir. Kullanıcılar arama yaparlar, reklamlarınızı görürler, tıklarlar ve müşteriniz haline gelebilirler. Örneğin; kendi bölgenizdeki potansiyel müşterileri işletmenize çekmek istediğinizi varsayalım. AdWords ile reklamlarınızın dilediğiniz bölgede ve dilediğiniz zamanda arama sonuçlarında gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca AdWords ile reklamlarınızı binlerce internet sitesinde gösterebilirsiniz.
    Reklamlarınız, potansiyel müşterilere sunduğunuz hizmetler ve ürünlerle alakalı siteleri ziyaret ederken gösterilir.Örneğin; Fitness giysileri sattığınızı varsayalım. Reklamlarınız; fitness, antrenman, sağlıklı yaşam ve alakalı konuların ele alındığı sitelerde görüntülenebilir.İnternette bu konu ile ilgilenen, fitness kıyafetleri arayan biri tarafından reklamlarınız görüntülenebilir ve bu kişi size müşteri olarak geri dönebilir.

   AdWords sizi hareket halindeki potansiyel müşterilerinize de ulaştırır. Özellikle günümüzde insanlar cep telefonlarından ve tabletlerinden gün içinde hareket halindeyken binlerce arama yaparak bilgi toplar ve yerel işletmeleri ararlar. AdWords aracılığla mobilde de reklamlarınız doğrudan potansiyel müşterilerinize ulaşır. Arama yapan kişiler, ilgili istekleri doğrultusunda reklamlarınızı görür ve doğrudan size ulaşırlar. Potansiyel müşterileriniz hareket halinde olduklarından , işinizi müşterilerinizin gezindikleri yerlere taşımak AdWords ile mümkün olabilir.

Gördüğünüz gibi AdWords yeni müşteriler edinmenize ve işletmenizi internet üzerinde geliştirmenize yardımcı olur. AdWords ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satın almaya en yakın kullanıcıları, satın almaya hazır oldukları anda hedefleyen reklamlar oluşturmanıza yardımcı olmanızın yanı sıra reklam harcamalarınızı yönetmenize ve kontrol etmenize de yardımcı olur. AdWords‘de harcamak istediğiniz maksimum tutarı seçersiniz ve yalnızca kulllanıcılar reklamınızı tıklayıp internet sitenizi ziyaret ettiklerinde ödeme yaparsınız.

Sonuç olarak; AdWords işletmenizi internet üzerinde pazarlamanızın ve geliştirmenizin önemli bir parçasıdır. Potansiyel müşteriler sizi Google’da ve birçok web sitesinde bulmasına olanak sağlar. Sizi potansiyel müşterilere, hareket halindeki müşterilere, yakındaki veya uzaktaki hedef kitlenize ulaştırmanın akıllıca bir yoludur.

Peki Google AdWords reklamlarını nasıl oluşturabilirsiniz? Reklam oluşumlarınızı Gmail üstünden kendiniz hesap açarak yönetebilir ya da firmamız gibi partner firmalardan faydalanarak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Aradaki fark şudur; reklamlarınızın başarılı olabilmesi için uygulanması gereken birçok standart vardır.
Öncelikle AdWords hesabınızı yapılandırıken doğru anahtar kelimeleri kullanmanız reklam seyriniz için çok önemlidir. Anahtar kelime seçimlerinizin doğru şekilde yapılmış ve eşleştirimiş olması reklamlarınızın gereksiz gösterimler ve tıklamalar almasını önler. Bu da reklam bütçenizin en doğru şekilde kullanılmasını, harcadığınızın bütçenin size satış olarak geri dönmesi olasılığını yükseltir. Öte yandan, günümüzde AdWords neredeyse her sektör tarafından kullanılmaya başlamıştır. Yani reklamlarınız yayınlansa dahi, kullanıcıların ilgisini çekmeyebilir ve çıkan sonuçlar dahilinde potansiyel müşterileriniz başka işletmelere kayabilir. Bunun doğrultusunda reklam metinleriniz ilgi ve dikkat çekici olmalı, olabildiğince sizi yansıtmalı aynı zamanda güncel takibi sürekli olarak yapılmalıdır.
Bunların haricinde reklamlarınızın oluşum kısımlarında doğru açılış sayfaları kullanmak müşterilerinizin direk aradıkları sonuca yönlenmesini sağlamanız reklam dönüşleriniz açısından size fayda sağlayacaktır.
Reklamlarınızın seyrinde en önemli olan nokta ise geri dönüşlerinizin takibidir.Web sitenize yerleştirmeniz gereken geri dönüşüm kodlarıyla reklamlarınızdan ne kadar olumlu dönüş almışsınız,ne kadarı satışa dönüşmüş,reklamlarınızın verimini ölçmeniz bunun doğrultusunda kampanyanızda revizeler gerçekleştirip hem bütçe belirlemesini daha sağlıklı gerçekleştirmiş hemde AdWords’ü en etkin şekilde kullanmayı sağlamış olursunuz.

Soru ve İstekleriniz için : www.interaktifmedyaajansi.com

‘İşletmenizin kapılarını açmak, kendinize yeni pazarlar yaratmak için gelin AdWords’ü en etkin şekilde birlikte yönetelim. İşletmeniz uzmanların elinde olsun.’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder